Wij verruimen onze garantie, u verruimt uw horizon! 

Of u nu kijkt naar de uitgestrektheid van de ruimte, de fascinerende microkosmos of de verre flora en fauna - BRESSER optica en productinnovaties verbazen al sinds 1957 natuurliefhebbers, jonge en professionele onderzoekers. En niet alleen kort nadat de telescoop, verrekijker, microscoop etc. gloednieuw uit de doos komt. Want wie gepassioneerd achter de horizon kijkt, moet ook op de lange termijn op zijn apparatuur kunnen vertrouwen. 

Daarom steken we veel tijd, moeite en passie in productontwikkeling en testen. We gebruiken hoogwaardige materialen en technologieën die altijd state of the art zijn. En daarom hebben we zoveel vertrouwen in onze producten dat we je op de meeste een uitgebreide garantie kunnen bieden. Dus als er - zoals soms in het leven - iets misgaat op je ontdekkingsreis, vinden we altijd een eerlijke oplossing.

Zoek gewoon naar het bijbehorende garantielogo op de productpagina of verpakking. Zo weet je in één oogopslag of je 5, 10, 20 of 30 jaar garantie hebt op het betreffende artikel. Na aankoop kun je je product gewoon online registreren - en zorgeloos op avontuur gaan! 
Voor bepaalde artikelen gaan we zelfs nog een stap verder: lees hier meer over onze PREMIUM-garantie.

Eindeloze kwaliteit - met de BRESSER Premium garantie 

We hebben ze allemaal: onze lievelingsobjecten die ons jarenlang of zelfs decennialang onvergetelijke momenten bezorgen. Het is ons doel om van BRESSER producten zulke betrouwbare en onmisbare metgezellen voor u te maken - door onze passie voor productontwikkeling en de daaruit voortvloeiende uitstekende kwaliteit.

Onze standaardgarantie is 2 jaar. Maar de optiek die u op elke outdoor-tour vergezelt, is bijzonder sterk. Want het kan er hard aan toe gaan als je in de natuur bent. Daarom bieden wij u voor veel artikelen onze BRESSER Premium garantie

Profiteer van de volgende voordelen met de BRESSER Premium garantie

  • Wereldwijde fabrieksgarantie zonder einde van de garantieperiode na succesvolle online registratie 
  • Gratis reparatie of vervanging van het beschadigde apparaat 
  • Voorrang bij service via Premium e-mailservice (bijgesloten bij uw product)!

Productregistratie voor verlengde of extra garantie

Hebt u eeen logo met verlengde garantie (5, 10, 20 of 30 jaar) of premium garantie op uw product gespot?
Neem dan even de tijd om je product binnen 3 maanden na aankoop te registreren 

  1. Klik hier op het garantieformulier
  2. Vul de volgende verplichte gegevens in op het formulier:
    • E-mailadres
    • Voornaam en achternaam
    • Datum van aankoop
    • Artikelnummer
  3. Je ontvangt nu een bevestigingsmail. Bewaar deze e-mail voor eventuele garantieclaims.

Klaar! Uw product is nu geregistreed voor de verlengde of premium garantie!

Garantieclaim 

De normale garantieperiode begint op de dag van aankoop. Om aanspraak te kunnen maken op de verlengde en de premium- garantie, dient u het product uiterlijk 3 maanden na aankoop te registreren. Let op: er bestaat geen aanspraak op garantie indien defecten aan het gekochte product te wijten zijn aan: 

  • Onjuist gebruik 
  • Beschadigingen die veroorzaakt zijn door nalatigheid of opzet door de koper of door derden 
  • Reparaties of veranderingen aan het product die zonder onze opdracht zijn uitgevoerd 
  • Veranderingen of schade ten gevolge van overmacht zoals storm, hagel, brand, stroomuitval, blikseminslag, overstroming, sneeuw, vorst of andere beschadigingen bijvoorbeeld veroorzaakt door dieren, enzovoort 

Er bestaat ook geen recht op een garantieclaim in het geval van: 

  • Een onleesbaar of onvolledig aankoopbewijs 
  • Schade die geen invloed heeft op het functioneren van het apparaat. 
  • Diefstal of verlies van het apparaat. 

Onafhankelijk van de verlengde garantie en de premium-garantie heeft u in het geval van een gebrekkige levering recht op de wettelijke garantierechten. Deze worden uiteraard niet door de verlengde en de premium-garantie beperkt.

Procedure in geval van een garantieclaim 

Breng uw defecte apparaat tijdens de garantieperiode naar uw dealer met uw aankoopbewijs (kassabon/factuur) als bewijs van aankoop en uw garantieregistratiekaart. 
Indien nodig zullen zij het opsturen en u ontvangt dan gratis een nieuw of gerepareerd apparaat. 
Wij beslissen of we een garantiereparatie of een garantieruil uitvoeren. 

Hebt u uw apparaat rechtstreeks bij BRESSER gekocht? Gebruik dan ons serviceformulier en stuur ons een zo nauwkeurig mogelijke beschrijving van de storing. Vermeld daarbij uw ordernummer, bestelnummer of klantnummer en uw garantieregistratienummer. 
Onze servicemedewerkers geven je dan direct alle benodigde informatie over hoe verder te handelen.

De garantieverstrekker is Bresser GmbH, Gutenbergstraße 2, DE-46414 Rhede. 

Als u vragen hebt over het product en de geautoriseerde dealers, bezoek dan onze website (www.bresser.de) of neem contact op met ons servicecentrum: 02872-80740, service@bresser.de.